אחרי שהילדה החלה להתאפר זה מכבר, להתעניין באופנה, ולבלות שעות מול המראה בסידור שיער, זה בוודאי לא הפתיע אתכם כאשר היא ניגשה אליכם לפני הבת מצווה שלה וביקשה שתיקחו אותה לצלם מקצועי שיעשה לה בוק.

כן זו האופנה החדשה שכבשה את אירועי בת המצווה. מזה עשור עובדים צלמים רבים על בוק לבת מצווה, ונדמה שככל שעוברים השנים, מוציאים צלמים יותר "בוקים" שלא היו מביישים צלמי אופנה, והורים מגלים יותר ויותר כמה הילדות שלהן יכולות להיות דוגמניות, לו רק יבחרו בכך.

בוק לבת מצווה או בוק אופנה? 

בוק לבת מצווה הוא למעשה תחליף של צילום משפחתי לפני האירוע. בעבר אצל משפחות רבות היה נהוג לצלם את כלת בת המצווה לפני הטקס, צילומים עם המשפחה והחברות. בוק מצווה יטענו צלמים , הוא למעשה עוד שלב של יציאה לעצמאות שעוברת הילדה, ואין זמן מתאים לזה יותר מאשר לפני בת מצווה, נכון?

במסגרת הבוק, מתלווה צלם (בדרך כלל יהיה זה צלם האירוע אך אין זו חובה) לילדה ומצלם אותה בלוקיישנים שונים, זה יכול להיות החדר שלה, חוף הים, פארק, או כל מקום אחר בו היא נהנית לבלות. הכל בסגנון דומה לצילום אופנה. אם תרצו , תוכלו לומר שזה בדיוק כמו בצילום חתונות, שם הצלם מתלווה לבני הזוג לפני האירוע ומצלם אותם בלוקיישנים שונים, כך גם פה.

משתי הנקודות האחרונות אתם יכולים להבין שבוק בת מצווה דורש לא רק צלם מקצועי (להבדיל מצילום הריון, כאן אין חובה שזו תהיה צלמת, זה בהחלט יכול להיות צלם), אלא גם מאפרת מקצועית ומעצבת שיער. לעיתים הילדה תיעזר בחברות או בכן, האימהות, אך אל תתפלאו אם תגלו שבסעיף ההוצאות יתווסף גם מאפרת ומעצב שיער. רוב הסטודיאים מעסיקים מאפרות ומעצבי שיער, במקרה ולא , תוכלו להשכיר את שירותיהם באופן עצמאי.

כיצד בונים בוק בת מצווה

זוכרים את הימים בהם ביקשתם מהילדה להצטלם עם כל הדודים והדודות, והחזרתם אותה לחדר ילדותה וכן הלאה? את זה לא תמצאו כנראה בבוק בת מצווה. בוק מצווה, לרוב, יבנה רק על תמונות אישיות של הילדה או על תמונות בודדות שלה עם חברותיה הטובות ביותר.

הבוק הוא למעשה אלבום דיגיטלי, שהילדה מקבלת , חלקו יהיה מבוסס על תמונות צבעוניות, חלקו שחור לבן. מן הסתם את כל התמונות תוכל הילדה להעביר למחשב שלה, משם הדרך לקיר שלה בפייסבוק, יהיה כנראה קצר מאוד.

חמש דברים שכדי לדעת על בוק בת מצווה

  • הצילום מתבצע עם בגדים שונים ומגוונים
  • ניתן להביא בגדים מהבית אך גם בסטודיו תמצאו בגדים מתאימים
  • עבודת הפיתוח כוללת עיבוד וליטוש תמונות בעייתיות
  • משך זמן הצילום נע בין שעה לשעתיים, אך קחו בחשבון שתהליך האיפור לפני זה נמשך זמן רב…
  • דיסק עם למעלה מ-100 תמונות שניתן להדפיסן בגודל 15X21  ס"מ.


מחפשים צלם לבוק מצווה לילדה? תשאירו פרטים ויחזרו אליכם עם כל המידע. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן כל מה שאתם צריכים לדעת בתחום

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן