יש הרבה דרכים לשמור זיכרונות, לעלות רגעים יפים מהעבר, להתגעגע, אבל יש רק דרך אחת לחיות את הרגעים האלה. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את האנשים שיחזירו לכם את הרגעים היפים בתמונות

 
כל מי שקשור לעולם הצילום יודע לספר עד כמה עולם זה עובר שינויים מרחיקי לכת בימינו, עד שברור לכל, מה שהיה אתמול מוכר הפך היום ישן, ומה שהיום נחשב מוביל בתחום, עוד רגע יכול להיעלם. אבל עם כל הכבוד לשינויים מרחיקי הלכת, מקומם של הצלמים נשאר איתן.

את עולם הצילום אפשר לחלק לכמה קטגוריות, כאשר לעיתים נמצא חפיפה בין קטגוריות שונות אך בגדול ההפרדה קיימת, לדוגמא, חלוקת בעלי מקצוע בתחום.

הרשימה שנציג לכם היא אומנם מעט שרירותית ובכל זאת רוב אנשי המקצוע ידעו לומר לכם שהיא מאפיינת אותו:

  • צילום אירועים – לכאן אנחנו נכנסים צלמים שעוסקים בחתונות, בר מצוות, בריתות, חינות, כנסים, הופעות ועוד
  • צילום שטח – צלמים שמתמחים באירועי שטח (הפגנות, צעדות) אירועי רחוב ועוד
  • צילום מוצרים– מצילום מזון ועד צילום תכשיטים וחפצים שונים
  • צילום אדריכלות – תחום שהפך פופולארי בעשרים השנה האחרונות, צלמים שמתמחים בצילום מבנים קיימים או מבנים בהקמה
  • צילום טבע – צילום שטח במלוא מובן המילה
  • צילום אופנה – לא מדובר רק בתצוגות אופנה אלא גם בפרסומות וצילום לעיתונות
  • צילום בוקים – תחום בו מתמחים סטודיואים וחנויות צילום שונות. מדובר על בוק בת מצווה, צילום הריון, בוק אופנה ועוד

כמו שציינו למרות שיש הפרדה בין התחומים , נמצא לא פעם צלמים שבוחרים להתמחות במספר סוגי צילומים. עם זאת, רוב הצלמים מעדיפים להתעסק בתחום ספציפי ולצבור לעצמם קהל בתחום זה. כמובן שזה תלוי לא רק ביכולות ובסגנון הצילום שלהם, אלא גם במקום העבודה שלהם, וזה מעביר אותנו ישירות לשאלה..

היכן עובדים צלמים

כל מי שמחפש צלם אירועים, וסביר להניח שרובנו עושים זאת לפחות פעם אחת בחיים אם לא יותר, יודע שיש חברות צילום אירועים או צלמי אירועים בודדים, אך היכן עובדים הצלמים האחרים?  יש כמובן את הצלמים שעובדים תחת מערכת ספציפית, אליהם לא ניתן לפנות לצילום אישי (אלא אם הם עובדים במקביל באופן עצמאי), רוב הצלמים עוסקים באופן עצמאי, כאשר חלקם הגדול מועסק כפרילנס של מערכות שונות.

כך למשל אנחנו יכולים למצוא צלמים שעובדים עם עיתונים שונים או צלמי אירועים שבשעות היום גם מועסקים על ידי משרדי אדריכלות לצורך צילום מבנים. אין הגדרה קבועה בתחום.

עלות הזמנת צלם

עלות צילום נקבעת על פי שורה של פרמטרים, מאחר וכל צילום הוא שונה אז גם המספרים עליהם אנחנו מדברים יכולה להשתנות, עם זאת הפרמטרים עצמם נשארים דומים.

למשל, עלות צילום אירועים, יקבע על פי כמות המצלמות שיהיו בו, סוג הצילום (סטילס/וידיאו/משולב), עריכה, אמצעי תאורה, כמות צלמים ועוד. נקודה מהותית כאן היא התקופה בה מוזמן הצלם. ידוע למשל שעלות צילום חתונות נקבעת גם על פי העונה בה החתונה נערכת. בקיץ המחיר יקפוץ לעיתים פי 2 לעומת החורף. בשיא הקיץ , עלות צילום חתונה יכול להגיע בקלות לכמה אלפי שקלים.

עלות צילום אופנה ייקבע על פי כמות שעות העבודה שעל הצלם לעבוד. כאן גם ישפיע השם של הצלם. יום עבודה יכול להגיע בקלות לעשרת אלפים שקל.
לסיום, עלות צילום הריון , למרות שמדובר בתחום יחסית חדש אנחנו רואים עליה חדה במחירים. המחיר כאן נקבע על פי כמות הצילומים וסוג האיבזור שהצלך משתמש בו. חשוב לציין שלרוב תמונות הריון או לאחר לידה נעשות בסביבה נוחה לאימא, ומכאן שהעלות כוללת את יציאתה של הצלמת (לרוב זה צלמות) מהסטודיו שלה.

לסיום, הנה 5 התפתחויות חדשות בעולם הצילום של השנים האחרונות

  • התפתחות של תת ענפים בצילום, למשל, צילום מזון, צילום תכשיטים, ועוד.
  • מצלמות סלולאר שהפכו כל אחד מאיתנו לצלם
  • אפליקציות צילום ורשתות חברתיות של תמונות, לא מסתפקים עוד בצילום אלא עושים להן אפקטים
  • עריכה ופיתוח מהיר באמצעות צילום דיגיטלי
  • ווידיאו וסטליס במצלמה אחת

מחפשים צלמים? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם. בינתיים אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולקרוא כאן עוד על צלמים ועל תחומי צילום שונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן