התרחבות עולם הפרסום למדיות שונות והכסף הרב שזורם בתחום זה, יצרה התמקצעויות שונות בענפים שקודם לכאורה היו מובנים תחת גורם אחד. אחת הדוגמאות לכך הוא צילום מוצרים.

מה שפעם יכולנו לעשות אצל כל סטודיו או כל צלם היה נוהג לעשות את זה, היום אנחנו רואים שישנם צלמים שבוחרים להתמקצע בכך, בדיוק כפי שחבריהם מתמקצעים בצילום אופנה, צילום אירועים או כל תחום אחר של צילום. מן הסתם יש גם צלמים שעושים שנייים ושלוש סוגי התמחות, אך אנחנו כאן כדי לדבר על צילום מוצרים, נכון?

באילו מדיות נשתמש לצילום מוצרים 

צילום מוצרים מתחלק לשורה של קטגוריות, שנקבעות על פי סוג השימוש בצילום וסוג המדיה עבורה אנו מצלמים. הנה מספר דוגמאות לשימוש בצילום מוצרים:

  • קטלוג ופרוספקטים
  • אתרי אינטרנט
  • פרסומות
  • עלוני הסברה
  • מכירה ושיווק

תוכנית לצילום מוצר

צילום מוצר מהיותו חלק מתוכנית שיווק ופרסום העסק, חייב להתבצע באופן שיקח בחשבון את החזון השלם של העסק והמוצר ולא רק יהיה צילום לצורך צילום. במובן הזה הוא מאוד דומה לעולמות תוכן אחרים של צילום, למשל צילום הריון. כוונתנו היא, שכאשר צלם מגיע אליכם לעשות צילום מוצר, זה לא שהוא לוקח את המצלמה, מצלם וכאן זה נגמר. עליו לשבת איתכם ועם אנשי השיווק של החברה, לקבל הסברים על המוצר, מה החזון שעומד מאחוריו, מה אתם רוצים להראות, איזה מסר תרצו להעביר לצופה.

ניקח לדוגמא שני מוצרים מוכרים כדי שנוכל להראות בצורה טובה, הראשון הוא המבורגר. סביר להניח שחברת המבורגרים לא תרצה שנראה את השומן או את העובדה שמדובר בבשר לא איכותי, אלא את העסיסיות שלו, את המכלול של הארוחה (לחמנייה עם ירקות וכדומה), ולא רק את ההמבורגר לבד.

דוגמא אחרת היא מחשב או כל מוצר אחר שיש לו כבלים רבים. אם נצלם אותו עם כל הכבלים, אזי הוא ייראה מסורבל , כבד, תופס מקום. אם נראה אותו בלי, הוא ייראה מבריק, קטן, כל מה שהלקוחות שלנו מחפשים.

כיצד מצלמים מוצר

צילום מוצר נעשה בדרך כלל בסטודיו של צלמים, למרות שבחברות רבות מעדיפים לצלם במשרדי החברה בחדר שמוכן מראש. הצילום יעשה תחת עם רקע לבן על מנת להבליט את המוצר, לאחר הצילומים אשר נמשכים לרוב שעה-שעתיים על מוצר (תלוי בגודלו ומורכבתו), ניתן לבצע עיבוד גרפי לתמונות, כולל שינוי רקע.

הטיפ שלנו הוא שהצילום יתבצע בזווית של 45 מעלות על חצובה, על מנת שיהיה ניתן לראות את המוצר בשלמותו. מומלץ לצלם אותו מפינות שונות על מנת שבעת הדפסת התמונות, נוכל לבחור את הצד המחמיא ביותר שלו.  עוד טיפ שאנחנו שמחים להעניק לכם היא , שהצלם שלכם "יפזר" את התאורה ולא יקרין אותה באופן ישיר על המוצר. אז הוא יצא בהיר מדי ולא ברור. טיפ אחרון שכדי כם לקחת הוא, תבקשו שהתמונות יימסרו לכם בקבצי JPEG וכן TIFF, PSD ,RAW בתצורת RGB אוCMYK  כדי שיהיה לכם קל להדפיס אותן.

עלויות צילום מוצר

המחיר מן הסתם משתנה בהתאם לזמן הצילומים, מספר המוצרים שנרצה לצלם, המיקום בו מתבצע הצילום (סטודיו או משרדי החברה), וכן רמת הדרישות שלנו מהצלם (כמות צילומים, פורמט, עיבודים גרפיים וכדומה). המחיר ההתחלתי לצילום מוצר בודד הוא 200 שקל (יש מי שדורש הזמנת מינימום לצילום, בסטודיו זה יעלה 500 שקל, בחוץ זה יעלה 1000 שקל), צילום כולל עיבוד גרפי מגיע ל-400-500 שקל. צילום פרוייקטים גדולים יכול להגיע ל-2500 שקל עבור עבודה של 10 שעות.
 
מחפשים צלם מוצרים? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד אודות צילום מוצרים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן